בית מקדש מעט / אלמנטים של קדושה בתוך הבית

מלבד החיבור של הבית עם הטבע שסביבו, ישנו חיבור נוסף, משמעותי הרבה יותר, והוא החיבור של הבית עם הקדושה האלוקית שסובבת במרחב העולם.

קרא עוד
הבריאה, הבורא והאדם באדריכלות / תחילת הדרך האלטרנטיבית לתכנון הבית

לעומת האדריכלות הקונבנציונלית, שבה אין חשיבות רבה לטבע שנמצא מסביב לבית, באדריכלות האלטרנטיבית בוחנים את בניית הבית בתחילה על פי הטבע שנמצא סביבו.

קרא עוד
לעומקם של דברים / הטעמים הרוחניים לחלוקת הפנים של 'אור בבית'

כדי להבין בצורה מעמיקה יותר את חלוקת הפנים בין הסלון, מטבח, חדר ההורים וחדר הילדים, מתווספת לתמונת הבית המחולק על פי 'מרכז נע' ורוחות השמיים רביעיית מושגים, שהם התכונות העיקריות של כל אחד מארבעת היסודות הטבעיים (מים, אש, אוויר ואדמה): קר, חם, לח ויבש.

קרא עוד
הכניסה לבית - מהיכן?

לפי האדריכלות הקונבנציונלית אין הגדרה מיוחדת למיקום דלת הכניסה, אלא הוא משתנה על פי שיקולי נוחות, כמו קירבה לכביש ראשי וכדומה. על פי ההשקפה ההוליסטית של תכנית 'אור בבית', הכניסה לבית אינה פרט עיצובי נוסף בבנייה, אלא עניין מהותי בתכנון הבית: השאלה היכן למקם את דלת הכניסה לבית היא, למעשה, גם השאלה היכן נכון למקם את חזית הבית מבחינה רוחנית, כך שתהיה הלימה בין מיקום החזית לחלוקת פנים הבית.

קרא עוד
"צפון וימין אתה בראתם" / חלוקת פנים בסיסית

הבית האופטימלי ממוקם תחילה במקביל לרוחות העולם: קיר אחד מכוון לצד מזרח, קיר אחר לכיוון דרום, אחד למערב ואחד לצפון. ישנה חשיבות רבה למיקום הראשוני הזה, משום שהצפון, הדרום, המזרח והמערב אינם ציוני כיוון בלבד. יש להם אנרגיות שונות, שמשפיעות על מיקום החדרים בתוך הבית. לכל צד ברוחות העולם יש אופי עצמאי,וגם לכל פינה בבית יש אופי שונה. לכן, נמקם כל קיר וגם כל פינה בבית, כך שתהיה מכוונת לרוח העולם שמתאימה לה.

קרא עוד
חלקת גן עדן קטנה / מיקום הבית בתוך החלקה

באופן הצבת הבית בחלקה כך - כשהכניסה היא ממזרח, הגינה העיקרית היא במערב, ובצד צפון שטח קטן מבחוץ, ישנה התייחסות לכללי התכנון של פנים הבית, וכן נשמרת הפרטיות של בני הבית גם כשהם נמצאים בחצר, בחלקת גן העדן הפרטית שלהם.

קרא עוד
לעולם בעקבות השמש / חלוקה לחדרים על פי מרכז נע

השאיפה המובילה אותנו בתכנון הבית היא שכל חדרי הבית יקבלו את קרני השמש בצורה מרבית. אם כך, הציור האידיאלי היה אמור להיות, לו הבית היה נבנה על ציר, ובכל פעם שהיינו עוברים בין החדרים השונים, הבית כולו היה מסתובב, והסיבוב היה נעצר בזמן שהשמש הייתה מאירה על אותו חדר בו אנו נמצאים. אומנם עניינו של בית הוא דווקא קביעות ויציבות ולכן הוא אינו בנוי בצורה ארעית, אולם ניתן לבנות את הבית בצורה קבועה, ויחד עם זאת לנצל את קרני השמש באופן מיטבי.

קרא עוד
שלל צבעים / הצבעים בעיצוב הבית

המילה צבע בנויה כמעט מאותן אותיות של המילה עִצּוּב, ולא בכדי. לכל צבע יש שדר אחר ואנרגיה אחרת, ואם נהיה מודעים להשראה של כל אחד מהצבעים עלינו, נוכל להשתמש בו בתבונה בעיצוב הבית.

קרא עוד